Cum să începi corect optimizare site pentru Google (SEO)

Când auzi de optimizare site, cel mai probabil te gândeșți că e un proces foarte complicat și numai experții pot face asta. Relaxează-te pentru că în acest articol îți ofer câțiva pași de care poți ține cont în optimizarea site-ului pentru Google.

Majoritatea antreprenorilor vor să ajungă cu afacerea în prima pagină Google pentru că și-au văzut competitorii în primele rezultate din căutări. Astfel atrag clienți și generează vânzări. Ei bine procesul de optimizare site implică mult research, o strategie SEO și răbdare.

Când încep optimizarea site-ului, clienților mei le recomand o strategie de local SEO, ca mai apoi să putem scala. Local SEO este procesul de optimizare a prezenței online a afacerii tale pentru a atrage mai mulți clienți din căutări locale relevante. Pe scurt, oferi o vizibilitate mai mare afacerii tale pe plan local și împrejurimi.

Cum caut cuvinte cheie relevante pentru optimizarea site-ului web?

Prima dată pune-ți creierul la contribuție. Ia o foaie de hârtie și pix sau deschide un Google Doc și începe să scrii cuvinte/fraze cheie care crezi că s-ar potrivit pentru afacere. Pune-te în poziția de potențial client, cum ai cauta pe Google?

Folosește-te de autocomplete-ul pe care-l are Google. Accesează Google și în căsuța de căutare începe să scrii un cuvânt sau frază cheie. Mai apoi vei vedea că Google ofer sugestii funcție de volumul de căutări. Practic, pe lângă cuvântul/frază scrisă de tine, Google îți mai oferă și alte posibile combinații pe care le vei adauga la lista ta de cuvinte cheie, începută mai devreme.

Optimizare site SEO Google research cuvinte cheie

Tot Google îți oferă un tool gratuit prin care să faci research la cuvinte/fraze cheie pentru optimizarea site-ului. Dacă nu vrei să investeșți într-un soft mai complex, Google deține un tool prin care poți face research. Accesează Google Keyword Research Tool. Ai nevoie de un cont Google Ads pentru a-l putea folosi.

Optimizare site SEO research cuvinte cheie

Tool-ul îți oferă statistici, dar și sugestii pe baza cuvintelor/frazelor introduse.

Cum aleg cuvintele cheie potrivite pentru optimizare SEO Google?

Îți recomand să alegi cuvinte cheie pe care ți le sugerează Google cu concurență redusă și medie. Mai apoi poți alterna și cu fraze/cuvinte cheie ce au concurență ridicată. Așa cum am spus și mai sus, răbdare.

Afacerea ta are competitori și ar trebui să te bucure lucrul asta. De ce? Pentru că poți folosi metoda reverse engineering success

Fă o listă cu 3-4 competitori direcți ai afacerii tale și analizează-le traficul. Poți folosi semrush, oferă 7 zile gratuit. Acolo poți vedea traficul organic al fiecărui competitor, pe ce cuvinte cheie primește trafic, pe ce cuvinte cheie se află în prima pagină google, numărul de backlinks etc

Cum folosesc cuvintele cheie?

Content is king! Acum că ai o lista de cuvinte cheie, a venit momentul să creezi conținut pe baza lor.

Cuvintele cheie pot fi structurate în două categorii și anume: sale și blog.

Să spunem că avem fraza cheie creare site web. Cu ea pot crea conținut pentru o pagină pe care îmi descriu un serviciu, deci o folosesc pentru sale.

A doua frază cheie ce înseamnă website. O pot folosi pentru blog, să creez un articol educativ pentru audiența mea.

Afacerea mea se află într-un oraș mic, cum pot face optimizare site?

Pentru asta există un mic trick. Caută orașele mari din zona ta și adaptează cuvintele cheie, adăugând numele orașului. Înainte să faci această acțiune, fă un research asupra competitorilor din orașul respectiv.

Alte 3 metode foarte utile:

– fii prezent cu afacerea pe sociale media

– da share la paginile site-ului web

– adaugă afacerea în Google My Business

– roagă câțiva clienți să îți ofere review pe Google

Dacă acest articol despre optimizare site ți-a fost de folos, lasă-mi părerea ta într-un comentariu.

De asemenea, poți aplica pentru o ședința de consultanță gratuită și vedem împreună care ar fi cea mai bună strategie SEO pentru optimizare site.

Aștept cu interes părerea ta și abia aștept să te întâlnesc.

Pe curând!

Lasă un Comentariu